Strony

2015/02/23

Jubileusz "Kontrabasisty" w Radiu Kraków

30 lat na scenie w jednym monodramie. Takie jubileusze nie zdarzają się często. Jerzy Stuhr po raz pierwszy zagrał "Kontrabasistę " w lutym 1985 roku. Od tej pory wystąpił z monodramem grubo ponad tysiąc razy, grał go w wielu krajach, po polsku, ale też po włosku i angielsku. Teraz czas na radiową premierę. Spektakl usłyszymy na antenie Radia Kraków we wtorek 24 lutego o godz. 19.05. Spektakl będzie transmitowany ze studia im. Romany Bobrowskiej.

Premiera miała miejsce w Krakowie w Starym Teatrze Piwnicy przy Sławkowskiej 14. "Kiedy kilka miesięcy wcześniej dostałem tekst Patricka Süskinda przetłumaczony przez panią Barbarę Woźniak, nie przypuszczałem, że będzie to jedna z najważniejszych ról mojego życia " - mówi wywiadzie dla Radia Kraków Jerzy Stuhr.

Nostalgiczna opowieść o trudnej miłości do instrumentu, ale też niespełnionym uczuciu do kobiety. W ciągu trzydziestu lat Jerzy Stuhr modyfikował tekst, zmieniał oprawę muzyczną, przesuwał ciężar emocjonalny spektaklu, cały czas pozostając na scenie sam na sam z widzami.

W ostatnich latach z "Kontrabasistą" Jerzy Stuhr występuje bardzo rzadko, chociaż monodram jest w repertuarze krakowskiej PWST i warszawskiego Teatru Polonia. Spektakl w studiu imienia Romany Bobrowskiej w Radiu Kraków będzie wyjątkowy, w nowej przestrzeni, ze specjalnie zaproszonymi gośćmi w studiu i najliczniejszą publicznością radiową.

"Przejechałem z monodramem kilka kontynentów - mówi Jerzy Stuhr - zagrałem w wielkich teatrach i kameralnych salach, ale jeszcze nigdy z "Kontrabasistą" nie wystąpiłem przed radiową, wielotysięczną publicznością. To jest duże wyzwanie".

Brak komentarzy: