Strony

2009/12/10

Kryzys w filmie i złote lata radia

Podobno kryzys się już kończy. Ponieważ znajduje się on w zakresie moich zawodowych zainteresowań, szukałem ostatnio informacji o wielkim kryzysie z przełomu lat 20-tych i 30-tych XX wieku. I natknąłem się na informację o problemach branży rozrywkowej w USA, a szczególnie filmowej. A zgodnie ze starą zasadą, że jeśli ktoś traci to musi i być ktoś kto zyskuje. A zyskało radio (całość artykułu tutaj). Otóż podobno pod koniec 1929 radio zmieniło swój charakter. Z przekaźnika informacji na medium rozrywkowe. Bardzo popularne stały się słuchowiska typu oper mydlanych. Wprowadzono również przeróbkę filmów na słuchowiska. Szczególnie tych, które miały problemy finansowe. Taki los spotkał film “Marocco” z Marleną Dietrich, który pojawił się jako słuchowisko “Dziewczyna z legionistą”.

Brak komentarzy: