Strony

2009/10/02

O co chodzi?

No właśnie. O co właściwie mi chodzi? Odpowiedź jest banalna - o słuchowiska.

Po wakacyjnej przerwie do Polskiego Radia 1 powróciły słuchowiska. Nadawane są w czwartkowe i niedzielne wieczory. I o ten niedzielny wieczór mi chodzi! Po zmianie ramówki również niedzielne słuchowiska w Dwójce nadawane są wieczorem. I to na dodatek w tym samym czasie - ok 21-szej.

Zadałem sobie trud (niewielki niestety) i policzyłem. Otóż Polskie Radio nadaje 5-7 słuchowisk w tygodniu. TYLKO!!! Dwa w Jedynce i 3-4 w Dwójce i czasami jedno w Trójce. To bardzo niewiele. I z niezrozumiałych dla mnie powodów dwa z nich nadawane są jednocześnie. Czemu ma to służyć? Czy na prawdę nie da się znaleźć innej pory dla niedzielnych słuchowisk? I dlaczego zmusza się nas, słuchowiskomaniaków, do ekwilibrystyki, szukania przedziwnych sposobów, żeby posłuchać obu?

A może jednak znajdziemy wyjście z sytuacji? My - słuchacze.
Co Wy na to?

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Właśnie o co chodzi? O samounicestwienie się Polskiego Radia? Z ramówki wynika jedno, że słuchacz się nie liczy. Ale ma wybór, albo jedno słuchowisko, albo drugie. Broń Boże obydwa! Ironizuję. Ale co mi zostało. Chciałbym wysłać maila w tej sprawie do radia, lecz z doświadczenia wiem, że zostanie bez odpowiedzi.
Cieszmy się zatem, że w ogóle są słuchowiska w radiu. Bo decydentom pewnie przeszkadzają i myślą jak się ich pozbyć. Tym niezbyt optymistyczny akcentem zakończę.
Pozdrawiam
winide

Anonimowy pisze...

Myślę, że jednak najlepszym wyjściem będzie pisanie maili do Teatru Polskiego Radia. Tak być przecież nie może.
Tym czasem polecam program do nagrywania (nawet kilku stacji jednocześnie) Raima Radio

Anonimowy pisze...

Informuję, że jednak dnia 2 października wysłałem maila na adres: teatr@polskieradio.pl
Niestety na razie bez odpowiedzi. Gdy coś otrzymam powiadomię o tym fakcie.
Pozdrawiam
winide

Anonimowy pisze...

Oto odpowiedź, którą otrzymałem od redakcji teatralnej Polskiego Radia:
"Szanowny Panie,
dobrze, że alarmuje Pan o tym problemie, jednak w Teatrze PR nie jesteśmy w stanie sami nic zmienić. Sugerujemy natomiast skierowanie podobnych listów do programów: I i II, które odpowiadają za swoją ramówkę i szczegółowe godziny nadawania poszczególnych programów. W Teatrze PR realizujemy słuchowiska i oddajemy je do dyspozycji programów, nie uczestniczymy w decyzjach o godzinach nadania, o czym informujemy z żalem.
Pozdrawiamy
Redakcja Teatru PR"

Pozdrawiam
winide

Anonimowy pisze...

No to będziemy pisać do Jedynki i Dwójki.
Ja już wysłałem :)

Piotrek